• Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
Groen Geel Hart
  • Home
  • Nieuws
  • Columns
    • Brother’s Column
    • Rene’s Column
    • Het Nest van de Ooievaar
  • GroenGeelHart TV
  • Webshop
  • Onze club
    • Speelschema
    • Historie
    • Vriendenclubs
  • Links
    • ADO Den Haag
    • ADOfans
    • Club achter de Duinen
    • Northside.nl
    • FCDH
    • ADO Jeugd
    • ADO Den Haag Vrouwen
    • De Haagse Voetbalhistorie
    • Haaglanden Voetbal
    • ADO Headliner
    • Aadmansveld.nl
    • Richard Mulder Fotografie
  • Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
  • Inloggen
Winkelmand / € 0,00

Geen producten in je winkelwagen.

No Result
View All Result
Groen Geel Hart
No Result
View All Result
Home ADO Nieuws
Jol en Lentze bieden 10 miljoen voor ADO-stadion en drie parkeerplaatsen

ADO dreigt komende week wéér drie punten in mindering te krijgen

4 oktober 2021

Bron: Omroep West

Bron foto: Laurens Lindhout / Soccrates Images

0

Voor ADO Den Haag is de volgende strafmaatregel al in aantocht. De nieuwe termijn om alsnog een kloppende begroting in te dienen, verloopt volgende week maandag. Als het dan opnieuw niet lukt om aan de voorwaarden van de licentiecommissie van de KNVB te voldoen, dreigt de club voor de derde keer drie competitiepunten in mindering te krijgen.

ADO-woordvoerder Ronald Florisson heeft dit maandagochtend bevestigd. De nieuwe puntenaftrek zal aan het eind van het seizoen worden doorgevoerd.

Voor de club en haar fans is de boodschap extra zuur, omdat ADO vrijdag de eerste periodetitel in de Keuken Kampioen Divisie in de wacht sleepte. Het leidde tot een ongekende feestvreugde. Deze titel blijft behouden, de strafmaatregel staat hier los van.

Begroting niet op orde
Donderdag werd al bekend dat de club aan het eind van het voetbalseizoen definitief zes punten kwijtraakt. De maatregelen zijn het gevolg van de enorme schuldenlast en andere grote financiële problemen waarmee ADO worstelt.

Hierdoor is de begroting niet op orde. Bovendien voldoet het Haagse voetbalbedrijf niet aan de aanvullende eis dat het over een kapitaal van vijf miljoen euro moet beschikken. De licentiecommissie stelt ook dít als voorwaarde. Het bedrag wordt gezien als garantie dat ADO het in financiële zin kan blijven volhouden.

Intrekken van licentie
Al half juni had ADO een deugdelijke begroting moeten indienen. Omdat de club hier niet in slaagde, zijn eerst drie en daarna nog eens drie competitiepunten ingenomen. Waarnemend ADO-directeur Edwin Reijntjes tekende meteen beroep aan, maar kreeg donderdag te horen dat de bezwarencommissie van de licentiecommissie deze protesten niet heeft gehonoreerd.

Aanvankelijk leek het erop dat de volgende strafmaatregel de meest gevreesde is, omdat hierbij naar alle waarschijnlijkheid de proflicentie van ADO wordt ingetrokken. Voor het betaald voetbal in Den Haag valt dan het doek. Naar nu bekend is geworden, blijkt er nog een tussenstap te zijn die opnieuw uit een aftrek van drie punten bestaat.

Onverbiddelijke deadline
Het laat onverlet dat het einde van ADO als betaald voetbalorganisatie razendsnel dichterbij komt: op 1 november moeten alle financiële problemen zijn opgelost. Dit is een onverbiddelijke deadline. Als ADO deze opnieuw niet haalt, kan het definitief haar licentie kwijtraken.

Om dit te voorkomen moet op korte termijn een partij met vijf miljoen euro over de brug komen. Een andere optie is dat de club wordt overgenomen. ADO is nu in handen van United Vansen Sports (UVS), maar deze Chinese eigenaar wil zijn aandelen zo snel mogelijk van de hand doen. Al vanaf het begin van het jaar passeerden tal van geïnteresseerde overnamekandidaten de revue. Met niet één van hen is het wat geworden.

ADO houdt hoop
ADO houdt desondanks hoop dat het lukt om tijdig een oplossing te vinden. ‘Dat blijkt uit de gesprekken die we voeren’, geeft ADO-zegsman Florisson als reactie. ‘We doen daar geen verdere mededelingen over’. Om nieuwe puntenaftrek te voorkomen moet een overname van de aandelen dus voor volgende week maandag zijn geregeld.

De meest kansrijke partij voor het overnemen van de club leek lange tijd de investeringsgroep van de Haagse vastgoedondernemer Jeroen Lentze, oud-speler Martin Jol en enkele mede-investeerders te zijn. Zij stellen als harde voorwaarde dat de gemeente Den Haag aan hen het stadion en de parkeerterreinen verkoopt.

‘Meerdere partijen’
Het Haagse college van burgemeester en wethouders reageerde niet erg enthousiast, maar toonde zich wel bereid om de waarde van alleen het stadion te laten taxeren. De uitslag van dit onderzoek wordt een dezer dagen verwacht.

In hoeverre het lukt er met de Groep Lentze/Jol uit te komen, is nog volstrekt onduidelijk. ‘ADO Den Haag is met meerdere partijen in gesprek’, geeft ADO-woordvoerder Florisson als reactie. Hij wil verder niets kwijt over de huidige stand van zaken, maar kan nog wel iets zeggen over de positie van Jeroen Lentze en Martin Jol: ‘Andere partijen bieden meer zekerheid en stellen minder eisen.’

Naar de play-offs
De supporters van ADO zien de ontwikkelingen knarsetandend aan. Ze vrezen voor het voortbestaan van hun club, terwijl het in sportieve zin juist heel goed gaat. Vrijdag sleepte ADO de eerste periodetitel in de Keuken Kampioen Divisie in de wacht. Dit lukte door in Maastricht met 2-6 van MVV te winnen.

De periodetitel zorgt ervoor dat ADO aan het eind van het seizoen in de zogeheten play-offs mag spelen. De winnaar van deze minicompetitie verdient een ticket om het volgende seizoen in de eredivisie te spelen.

ShareTweetSend

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • VOLGENDE WEDSTRIJD

  • VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

  • LAATSTE WEDSTRIJD

    17 mei 2025
    0 - 1
    Nacompetitie
    Bingoal Stadion
    N/A

    ADO Den Haag – SC Telstar

  • BEZOEK ONZE WEBSHOP

  • STAND KEUKEN KAMPIOEN DIVISIE

  • VOLG GROEN GEEL HART OP INSTAGRAM

    🧡 𝑫𝒆 𝒘𝒊𝒏𝒏𝒂𝒂𝒓 𝒊𝒔 𝒃𝒆𝒌𝒆𝒏𝒅! 🧡

Tunesië - Nederland is geëindigd in 1-3 en daarmee hebben we een winnaar van onze WK-actie! Gefeliciteerd Corine Batenburg!

Jij wint namens Groen Geel Hart een ‘Hagenezen hebben een grote BAG’  en namens Rijschool Fly-Over een cadeaubon van @jumbomieremet t.w.v. € 50,00!

Stuur ons even een privébericht met je telefoonnummer, dan zorgen we dat de prijzen jouw kant op komen en je ze in ontvangst kunt nemen.

Iedereen bedankt voor het meedoen! Houd onze pagina in de gaten, want er komen nog meer leuke acties aan.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    🔰 ➡️ 🟠 Vannacht speelt Oranje zijn derd 🔰 ➡️ 🟠

Vannacht speelt Oranje zijn derde wedstrijd op het WK. In de eerste twee duels was Crysencio Sumerville beide keren trefzeker.

Op 31 augustus 2019 maakte Summerville zijn debuut voor ADO Den Haag en zijn eerste minuten in de Eredivisie.

Scoort Summerville vannacht voor de derde wedstrijd op rij?

📷 @orangepicturesnl 

#adodenhaag #ado #denhaag #wk26 #oranje
    🧡 𝐕𝐎𝐎𝐑𝐒𝐏𝐄𝐋 𝐄𝐍 𝐖𝐈𝐍! 🧡

Na de overtuigende 5-1 overwinning speelt Nederland de laatste poulewedstrijd van het WK tegen Tunesië. Groen Geel Hart en Rijschool Fly-Over pakken daarom opnieuw uit met een mooie winactie!

Voorspel de juiste eindstand van Tunesië - Nederland en maak kans op de ‘Hagenezen hebben een grote BAG’ van Groen Geel Hart én namens Rijschool Fly-Over een cadeaubon van @jumbomieremet t.w.v. € 50,00!

👉 Laat jouw voorspelling achter in de reacties en wie weet ben jij de winnaar!

⚽ Bij meerdere juiste voorspellingen wordt er één winnaar uitgeloot.
⚽ Voorspellingen doorgegeven na 26/06 01:00 uur worden niet meegerekend.
⚽ De prijzen zijn niet inwisselbaar voor contanten.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    🧡 𝑫𝒆 𝒘𝒊𝒏𝒏𝒂𝒂𝒓 𝒊𝒔 𝒃𝒆𝒌𝒆𝒏𝒅! 🧡

Nederland - Zweden is geëindigd in 5-1 en daarmee hebben we een winnaar van onze WK-actie! Gefeliciteerd Tinus Joling!

Jij wint namens Groen Geel Hart een Den Haag XXL-sjaal en namens Rijschool Fly-Over een heerlijk chocoladepakket van Rafael's t.w.v. € 50,00!

Stuur ons even een privébericht met je telefoonnummer, dan zorgen we dat de prijzen jouw kant op komen en je ze in ontvangst kunt nemen.

Iedereen bedankt voor het meedoen! Houd onze pagina in de gaten, want er komen nog meer leuke acties aan.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal

    Groen Geel Hart - © Copyright 2024, Alle rechten voorbehouden

    No Result
    View All Result
    • Home
    • Nieuws
    • Columns
      • Brother’s Column
      • Rene’s Column
      • Het Nest van de Ooievaar
    • GroenGeelHart TV
    • Webshop
    • Onze club
      • Speelschema
      • Historie
      • Vriendenclubs
    • Links
      • ADO Den Haag
      • ADOfans
      • Club achter de Duinen
      • Northside.nl
      • FCDH
      • ADO Jeugd
      • ADO Den Haag Vrouwen
      • De Haagse Voetbalhistorie
      • Haaglanden Voetbal
      • ADO Headliner
      • Aadmansveld.nl
      • Richard Mulder Fotografie
    • Algemene voorwaarden
    • Verzending en retour
    • Privacy Policy
    • Adverteren
    • Contact

    Groen Geel Hart - © Copyright 2021, Alle rechten voorbehouden

    Welkom terug!

    Log hier in op Groen Geel Hart

    Wachtwoord vergeten?

    Nieuw account aanmaken

    Fill the forms bellow to register

    All fields are required. Inloggen

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Inloggen