Onlangs werd bekend dat ADO Den Haag het afgelopen seizoen een winst heeft gemaakt van 730.000 euro. Goed nieuws voor de Haagse club, want winst maken gebeurt niet zomaar.
“We hebben flink gesneden”, begint Piet Jansen, de directeur van ADO Den Haag, tegenover het Algemeen Dagblad. “Personeel, salarissen van spelers, huisvestingskosten. Minder leuke dingen doen. En de transfers van Lex Immers (verhuur/verkoopconstructie naar Feyenoord) en Jens Toornstra (die voor 1 miljoen euro de overstap maakte naar FC Utrecht). Zonder die transfers hadden we verlies gemaakt.”
Een van de opvallendste namen aan Haagse zijde is die van Mathias Gehrt. De ADO Den Haag-fans hoeven echter niet bang te zijn dat hij op korte termijn vertrekt. “In het huidige boekjaar hebben we de transferinkomsten begroot op 400.000 euro. Dat is bescheiden én realistisch. Dus als ik kijk naar de financiële situatie van dit boekjaar is het niet noodzakelijk om spelers te verkopen. Maar je weet nooit wie er langskomt. Gehrt kan sowieso niet in de komende winterstop vertrekken, omdat hij dit seizoen al bij twee clubs (ADO en Brondby) onder contract heeft gestaan.”
“Het klinkt gek maar dat interesseert mij eerlijk gezegd niet zo”, antwoordt Jansen op de vraag of Categorie I van de licentiecommissie (gevarenzone) definitief tot het verleden behoort. “Veruit het belangrijkste is dat je als bedrijf een gezonde bedrijfsvoering hebt. Geen verlies maken, dan speelt die discussie ook niet. Maar het heeft wel veel negatieve publiciteit veroorzaakt.”
Gemiddeld komen er dit seizoen 10.130 fans naar wedstrijden in het Kyocera Stadion. “Dat valt me tegen. Het aantal seizoenskaarten is gelijk gebleven. Dat is redelijk. De hele discussie rond ons veld heeft niet geholpen. Tegen NEC was de opkomst heel laag. Mensen twijfelden toch of die wedstrijd wel door zou gaan. Maar we moeten ADO beter verkopen. Intern heb ik daarom ook gezegd: meer marketingacties doen zoals eerder de ticketveiling. Het valt of staat ook met succes. We kunnen hier op kantoor nog zo hard werken, een serie goede resultaten trekt altijd extra publiek.”
Geen hersens ofwa, denk eens na hoe je het beter kan doen, de supporter staat letterlijk en
figuurlijk altijd in de kou, hufter .
Ja, ticketveiling, daar zitten we op te wachten mafkees. Seizoenkaarthouders kunnen de t*fus krijgen en jan boerenl*ul kan voordelig naar t stadion komen. Wat denken jullie er eens van om voor de vaste supporters te zorgen, ipv de dagjesmensen ? Fatsoenlijke prijzen, sfeer in t stadion en een catering waar je niet van moet janken, dat zou helpen.
Dat dus!
FF met je gezin naar het voetbal is niet te betalen. En als je dan alsnog binnen bent, dan heb je geen geld meer over voor de matige (al is die vooruitgegegaan) catering!
Vinden ze het echt gek dat de opkomst tegenvalt?
En ja, geinig dat ze kaartjes veilen op van veilingssite, maar als jarenlange seizoenskaarthouder mag ik de volle pond betalen.. De trouwe aanhang wordt niet beloond.
Als onze FC slim is gooien ze de prijzen van alles met minimaal 40% omlaag en nokken ze met rare akties.
Hierdoor heb je een volle toko en heeft iedereen ook nog es knaken over om eten/merchandise te halen.
Win-Win-situatie.
Catering nog steeds bagger en lauwe troep!!!
kan die man nu al niet meer serieus nemen
Zit hij nu al te loeren op een vertrek van Mathias Gehrt, die jongen heeft een contract voor 2 jaar met optie voor nog eens 2 jaar.? Nou dan zal die volgend jaar wel naar een andere club gaan voor een prikkie
Is echt op zijn paasei gevallen!!! Wat bestuur hebben toch bij ADO. Even opsomming waarom vele niet komen en vele zullen gaan:
1) Catering is een hel, wat een troep verkopen ze.
2) Staan letterlijk in de kou. Neem bijv. een voorbeeld aan NAC, die niet de gewone supporter dupeert bij koud weer ten opzichten van de sponsoren. Bij ADO moet je al gauw 3 broeken, 3 truien, 3 paar sokken handschoenen en een winterjas aan om de wedstrijden van ADO te kijken en je krijgt het al tijden koud van het vertoonde spel. Echt te gek voor woorden van het bestuur.
3) Veiling van tickets ben je gek geworden. Ga eens praten met seizoenkaarthouders van feyenoord, die hier ook gek van worden bij hun club, omdat soms nog goedkoper is om je kaarten telkens via de veiling te halen in plaats van een seizoenkaart aanschaffen. Dat heet je vaste supporters narren.
4) Seizoenkaarten zijn duurder dan de meeste seizoenkaarten bij zogenaamde top clubs in Nederland.
5) Losse kaarten zijn niet te betalen voor meeste huishoudingen. Crisis, maar ook gewoon te duur in verhouding met het vertoonde spel.
6) Kunstgras gaat je een hoop supporters door verliezen. Het is voetbal geen zaalvoetbal waar het nu op lijkt en ik vertik het om daar een seizoenkaart voor aan te schaffen en ik denk vele met mij. Helaas had ik al seizoenkaart, maar volgend seizoen niet meer. Ga wel amateur voetbal kijken waar ik niet voor hoef te betalen.
7) Mensen hebben nog steeds hun beloofde tegoed van 10 euro niet terug.
8) Telkens valse verwachtingen vanuit technische staf en bestuur richting supporters en sponsoren aan het begin van het seizoen. Als je roept dat je voor linker rijtje gaat en je investeert daar niet na en resultaten blijven weg, dan lopen supporters/sponsoren weg.
9) Voetbal is al jaren niet om aan te zien, zodat potentiele nieuwe supporters/sponsoren wegblijven en hoe langer dit aan houdt zullen dat ook een hoop vaste supporters/sponsoren worden.
Maar dit alles is aan dovemans oren besteed!!!! Bestuur luistert niet en heeft nooit geluisterd naar supporters en denk ook weinig naar sponsoren. Succes loser Jansen!!!! Ga maar tram conducteur spelen. Heb al meerdere klachten gestuurd naar ADO, maar reageren ho maar. Niet eens een mailtje met we zijn het er niet mee eens. Gewoon oogkleppen op en verder gaan is het motto bij ADO!!! 😈 👿 😈 👿