Met het onthullen van de nieuwe shirts van de ADO Den Haag Jeugd werd vandaag een symbolische handtekening gezet onder de driejarige sponsorovereenkomst tussen Rabobank Regio Den Haag en ADO Den Haag. Met Rabobank Regio Den Haag als hoofdsponsor voor de jeugd, kunnen de elf jongenselftallen hun voetbaltalent bij ADO Den Haag verder ontwikkelen.
Middels dit sponsorcontract benadrukt Rabobank Regio Den Haag het belang van sport als verbindende factor in de Haagse maatschappij. Naast sponsoring bevat de overeenkomst ook de begeleiding van jeugdige voetbaltalenten en hun ouders, op financieel gebied, onder andere door inzet van de Rabobank Topsportdesk.
Al decennia lang staat ADO Den Haag nationaal bekend om zijn hoogwaardige jeugdopleiding, deze kan worden beschouwd als het fundament van de club en het eerste elftal. Om dit niveau te behouden en uit te bouwen heeft de opleiding sponsors nodig om de spelers op een hoger niveau te brengen en ze uiteindelijk klaar te stomen voor het eerste elftal van ADO Den Haag.
Foto: ADO Den Haag
Jeugdopleiding
Hoewel de nadruk in de jeugdopleiding ligt op de individuele ontwikkeling van jeugdspelers is het leren samenwerken en presteren in groepen onomstotelijk verbonden met voetbal. ADO Den Haagβs Algemeen Directeur Mattijs Manders (op foto tweede van rechts): “Door een programma te ontwikkelen waar trainers, begeleiders en spelers worden gestimuleerd om samen doelen op te stellen en deze te evalueren, gelooft ADO Den Haag meer richting te kunnen geven aan de teamprestaties. Het is fantastisch dat Rabobank Regio Den Haag hierin wil investeren en zo meehelpt aan de toekomst van ADO Den Haag. Ook is het bijzonder dat ze niet alleen financieel bijdragen, maar ook hun expertise delen door lessen aan de jeugd te geven over financiΓ«n en hun Topsportdesk in zetten.”
Verbindende rol
Directievoorzitter Rabobank Regio Den Haag, Jaap Wielaart (op foto tweede van links), vertelt waarom deze sponsorovereenkomst past bij zijn bank: “ADO Den Haag speelt een verbindende rol in de regio Den Haag. Dit spreekt ons als coΓΆperatieve bank erg aan en daarom dragen we deze Haagse club al jaren een warm hart toe. De Rabobank is als ervaren sportsponsor actief betrokken bij vele niveaus van sport. Jonge talentvolle voetballers in de ADO Den Haag Jeugdopleiding krijgen nu een extra steuntje in de rug, ook door dat we lessen gaan verzorgen op het gebied van financiΓ«n Γ©n natuurlijk onze Topsportdesk zullen inzetten. Meerdere spelers uit de selectie worden al bediend door onze Topsportdesk. Nu kunnen we ook talentvolle jeugdspelers en hun ouders helpen in de ontwikkeling tot prof en zo bijdragen aan de toekomst van ADO Den Haag.”
Bla bla bla… Pure window dressing van Rabobank. Het enige doel van een bank is om hiermee nieuwe klanten te werven voor allerlei verkopertjes (zgn adviseurs) van de bank en dus jawel: financiΓ«le producten af te sluiten van alleen het eigen merk.
Moet je eens een financering proberen te krijgen, trouwens goed plan om de jeugdopleiding te sponsoren, geld in sloot gooien, alleen spelers van wie ik de naam niet kan uitspreken en sowieso nooit doorbreken, ze nemen liver derderangs buitenlanders aan waar ik net zo weinig mee heb met als deze hypocryte bank. Wil mij geld van seizoenkaart terug maar was weer eens te laat scheisse