• Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
Groen Geel Hart
  • Home
  • Nieuws
  • Columns
    • Brother’s Column
    • Rene’s Column
    • Het Nest van de Ooievaar
  • GroenGeelHart TV
  • Webshop
  • Onze club
    • Speelschema
    • Historie
    • Vriendenclubs
  • Links
    • ADO Den Haag
    • ADOfans
    • Club achter de Duinen
    • Northside.nl
    • FCDH
    • ADO Jeugd
    • ADO Den Haag Vrouwen
    • De Haagse Voetbalhistorie
    • Haaglanden Voetbal
    • ADO Headliner
    • Aadmansveld.nl
    • Richard Mulder Fotografie
  • Algemene voorwaarden
  • Verzending en retour
  • Privacy Policy
  • Adverteren
  • Contact
  • Inloggen
Winkelmand / € 0,00

Geen producten in je winkelwagen.

No Result
View All Result
Groen Geel Hart
No Result
View All Result
Home ADO Nieuws

Chinezen bereiken akkoord met Amerikaanse Neltex Sports

19 april 2021

Bron: Voetbal International

Bron foto: Richard Mulder

7

ADO Den Haag komt mogelijk in Amerikaanse handen. Grootaandeelhouder United Vansen heeft een akkoord bereikt met de Otium Group/Neltex Sports over een overname van de club. Dat kan gevolgen hebben voor het kort geding dat donderdag op de rol staat.

Maandagmiddag kwam er witte rook uit China. Voor ruim zeven miljoen euro zou ADO Den Haag overgaan van het Chinese UVS naar het Amerikaanse Neltex Sports. Handtekeningen zijn nog niet gezet, maar er ligt een principeakkoord.

UVS is al maanden op zoek naar een koper voor ADO. In een eerder stadium sprak het al met de Otium Group, een Amerikaans vastgoedbedrijf. Destijds liepen de onderhandelingen op niks uit. Nadat vorig weekend een overeenkomst met de Cosinus Group vastliepen, gingen de Chinezen met andere partijen in gesprek. Naast de Pacific Media Group, dat ook kandidaat is om FC Den Bosch over te nemen, werden de gesprekken met de Otium Group nieuw leven in geblazen.

Nu blijkt dat de Otium Group niet alleen opereert. Het handelt in samenwerking met Neltex Sports, een bedrijf dat professionele honkbal- en voetbalteams bezit en exploiteert. Vooruitgeschoven man is vooralsnog Ian Joyce, de oprichter en managing partner bij de Otium Group.

Kort geding
Naar verluidt zouden de Amerikanen vijf miljoen euro betalen voor ADO en daarbovenop nog eens twee miljoen euro neerleggen om het lopende seizoen af te kunnen maken. UVS gaf als grootaandeelhouder begin dit seizoen een garantstelling af voor de Haagse voetbalclub, maar is die betalingsverplichting nog altijd niet nagekomen. Dat bedrag moet nu via de Amerikanen zo snel mogelijk in Den Haag terechtkomen.

Donderdagochtend staat er namelijk een kort geding gepland tussen ADO en grootaandeelhouder United Vansen. De problemen in Den Haag zijn immens. De club kan deze maand de salarissen nog betalen, maar heeft op 25 april een praktische lege bankrekening. Afgelopen week werd er voor het eerst gesproken over een mogelijk faillissement. Mogelijk dat de Amerikanen de problemen tussen ADO Den Haag en de Chinezen kunnen oplossen, al is het niet aannemelijk dat het verschuldigde bedrag voor donderdag al op de Haagse bankrekening staat.

De Amerikaanse deal lijkt goed nieuws voor UVS, al dreigt er direct weer een andere rechtszaak. Cosinus Group Capital Partners bereikte eerder een akkoord en zegt dat op papier te hebben. Volgens United Vansen is deze overeenkomst ontbonden, maar het Zwitserse Cosinus bestrijdt dat. Uitvoerend partner Anthony Rothengatter spreekt tegenover VI van een uitdaging. ‘Want hoe vaak kan je één club dan verkopen?’

In de nieuwe VI en op VI PRO alle achtergronden bij de overnamesoap rondom ADO Den Haag. VI dook in het overnamedossier en stuitte onder meer op president Xi Jinping, Aleksei Korotaev Γ©n de Chinese maffia. Over grote betalingsproblemen, getekende contracten, luchtfietsers en cowboys. ‘Als China het contract niet erkent, treedt er een clausule in werking. Dat gaat ze een heleboel miljoenen kosten.’

ShareTweetSend

Reacties 7

  1. Fcdh079 says:
    5 jaar ago

    Weinig over ze te vinden op een paar nietszeggende clubjes uit Texas na. Ben benieuwd.

    Beantwoorden
  2. Rick070 says:
    5 jaar ago

    Rob Jansen he Wasserman

    Beantwoorden
  3. Rijsbergen says:
    5 jaar ago

    In het Zuiderpark meegemaakt dat we na elf jaar weer promoveerde naar de eredivisie,en ik denk dat we met deze soapserie ook een aantal jaren gaan meemaken tot een overnamen,ben zeer benieuwd wie er uit de bus komt,het is afwachten op de rechtsuitspraak.

    Beantwoorden
  4. Fcdh079 says:
    5 jaar ago

    Neltex baas is zoon van hall of fame coach Nelson. Hij is general manager and president of basketball operations for the Dallas Mavericks. Nu ook een derde partij, World soccer holdings, toegevoegd aan Neltex en otium. Van deze partij helemaal niks te vinden. Ik vind het maar een schimmige bedoeling. Van al die partijen weinig tot niets te vinden.

    Beantwoorden
    • Rick070 says:
      5 jaar ago

      tuurlijk lees eens eerder schreef ik al dat Rob Jansen hierin verweven zit mat dat Wasserman project

      Beantwoorden
      • Fcdh079 says:
        5 jaar ago

        Waar zie jij een link van World Soccer Holdings en Wasserman? Ik zie er niks over op het internet en ook nergens in andere wandelgangen over gehoord.

        Beantwoorden
  5. Nick says:
    5 jaar ago

    6 miljoen.. is er dan geen Haagse met clubliefde die het aandurft?

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • VOLGENDE WEDSTRIJD

  • VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

  • LAATSTE WEDSTRIJD

    17 mei 2025
    0 - 1
    Nacompetitie
    Bingoal Stadion
    N/A

    ADO Den Haag – SC Telstar

  • BEZOEK ONZE WEBSHOP

  • STAND KEUKEN KAMPIOEN DIVISIE

  • VOLG GROEN GEEL HART OP INSTAGRAM

    🧑 𝑫𝒆 π’˜π’Šπ’π’π’‚π’‚π’“ π’Šπ’” π’ƒπ’†π’Œπ’†π’π’…! 🧑

TunesiΓ« - Nederland is geΓ«indigd in 1-3 en daarmee hebben we een winnaar van onze WK-actie! Gefeliciteerd Corine Batenburg!

Jij wint namens Groen Geel Hart een β€˜Hagenezen hebben een grote BAG’  en namens Rijschool Fly-Over een cadeaubon van @jumbomieremet t.w.v. € 50,00!

Stuur ons even een privΓ©bericht met je telefoonnummer, dan zorgen we dat de prijzen jouw kant op komen en je ze in ontvangst kunt nemen.

Iedereen bedankt voor het meedoen! Houd onze pagina in de gaten, want er komen nog meer leuke acties aan.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    πŸ”° ➑️ 🟠 Vannacht speelt Oranje zijn derd πŸ”° ➑️ 🟠

Vannacht speelt Oranje zijn derde wedstrijd op het WK. In de eerste twee duels was Crysencio Sumerville beide keren trefzeker.

Op 31 augustus 2019 maakte Summerville zijn debuut voor ADO Den Haag en zijn eerste minuten in de Eredivisie.

Scoort Summerville vannacht voor de derde wedstrijd op rij?

πŸ“· @orangepicturesnl 

#adodenhaag #ado #denhaag #wk26 #oranje
    🧑 π•πŽπŽπ‘π’ππ„π‹ 𝐄𝐍 π–πˆπ! 🧑

Na de overtuigende 5-1 overwinning speelt Nederland de laatste poulewedstrijd van het WK tegen TunesiΓ«. Groen Geel Hart en Rijschool Fly-Over pakken daarom opnieuw uit met een mooie winactie!

Voorspel de juiste eindstand van TunesiΓ« - Nederland en maak kans op de β€˜Hagenezen hebben een grote BAG’ van Groen Geel Hart Γ©n namens Rijschool Fly-Over een cadeaubon van @jumbomieremet t.w.v. € 50,00!

πŸ‘‰ Laat jouw voorspelling achter in de reacties en wie weet ben jij de winnaar!

⚽ Bij meerdere juiste voorspellingen wordt er één winnaar uitgeloot.
⚽ Voorspellingen doorgegeven na 26/06 01:00 uur worden niet meegerekend.
⚽ De prijzen zijn niet inwisselbaar voor contanten.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal
    🧑 𝑫𝒆 π’˜π’Šπ’π’π’‚π’‚π’“ π’Šπ’” π’ƒπ’†π’Œπ’†π’π’…! 🧑

Nederland - Zweden is geΓ«indigd in 5-1 en daarmee hebben we een winnaar van onze WK-actie! Gefeliciteerd Tinus Joling!

Jij wint namens Groen Geel Hart een Den Haag XXL-sjaal en namens Rijschool Fly-Over een heerlijk chocoladepakket van Rafael's t.w.v. € 50,00!

Stuur ons even een privΓ©bericht met je telefoonnummer, dan zorgen we dat de prijzen jouw kant op komen en je ze in ontvangst kunt nemen.

Iedereen bedankt voor het meedoen! Houd onze pagina in de gaten, want er komen nog meer leuke acties aan.

#ado #fcdh #adodenhaag #denhaag #fcdenhaag #groengeelhart #rijschoolflyover #wk26 #nederland #nederlandselftal #voetbal

    Groen Geel Hart - Β© Copyright 2024, Alle rechten voorbehouden

    No Result
    View All Result
    • Home
    • Nieuws
    • Columns
      • Brother’s Column
      • Rene’s Column
      • Het Nest van de Ooievaar
    • GroenGeelHart TV
    • Webshop
    • Onze club
      • Speelschema
      • Historie
      • Vriendenclubs
    • Links
      • ADO Den Haag
      • ADOfans
      • Club achter de Duinen
      • Northside.nl
      • FCDH
      • ADO Jeugd
      • ADO Den Haag Vrouwen
      • De Haagse Voetbalhistorie
      • Haaglanden Voetbal
      • ADO Headliner
      • Aadmansveld.nl
      • Richard Mulder Fotografie
    • Algemene voorwaarden
    • Verzending en retour
    • Privacy Policy
    • Adverteren
    • Contact

    Groen Geel Hart - Β© Copyright 2021, Alle rechten voorbehouden

    Welkom terug!

    Log hier in op Groen Geel Hart

    Wachtwoord vergeten?

    Nieuw account aanmaken

    Fill the forms bellow to register

    All fields are required. Inloggen

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Inloggen